Paganiniho smlouva

Po více jak deseti dnech je tu další recenze! Zpočátku jsem se bála, jak dlouho budu číst tak velkou knížku po tom, co jsem přečetla Ví o tobě za nějakých 15 dní. Doufala jsem , aby to tak nedopadlo i s Paganiniho smlouvou. Hned na začátku jsem ale zjistila, že to tak asi nebude. Knížku jsem četla, kdykoliv a kdekoliv jsem mohla. Ke konci jsem četla i ve škole během přestávek a často jsem ještě dočítala kapitoly v hodinách. Je to jasným důkazem, že ne každá knížka je nudná, nezajímavá. Všechno záleží na člověku. Co vyhledává, co ho baví...




Autor: Lars Kepler
Název: Paganiniho smlouva
Rok vydání: 2012
Počet stran: 497
Vydavatel: Host
Originální název: Paganinikontraktet
Překlad: Azita Haidarová
Hodnocení: 5/5

V opuštění lodi na moři je nalezena mrtvola mladé dívky. Policie obět identifikuje jako Penelope Fernandezovou. Je to ale opravdu ona, nebo si byly oběti jen nesmírně podobné? Případ se zdá zpočátku celkem jasný. Parta mladých si udělala na lodi party a vymkla se jim z rukou. Když zjistili co se stalo, utekli.
Joona se vrací zpátky k vyšetřování vražd. Dostává se i k údajné sebevraždě generálního řiditele Inspekce pro vývoz strategického zboží, Carla Palmcroony. Opravdu spáchal sebevraždu? Nejsou však žádné důkazy, že by mu někdo pomohl. Co ho k tomu vedlo?
Shodou okolností je zaveden k mrtvole dívky, zavražděné na lodi. Dostává se i na loď, kde nachází indicie k mnohem větší tragédii. Kde jsou zbylí dva lidé, kteří měli údajně být na lodi? Joona nachází vodítko mezi párem, který si měl vyjet na vyjížďku a Palmcroonou.

Z obyčejné vyjížďky na lodi, kterou měli strávit Penelope z Bjørnem společně se stává boj o přežití. Utíkají před pronásledovatelem, který zabil její sestru. S kým se kdo zapletl? Po několikadenním pátrání se jim konečně podaří zavolat si pomoc. Chce jim však zachránce pomoct? Naštěstí připlouvá policejní člun. Co se stalo s policisty v něm? Penelopé se najednou ocitá sama. Po několika nezdařených pokusech o její záchranu se ocitá v dalším policejním člunu, který byl poslán k ostrovu. Je umístěna na bezpečném místě. Ona však nic neví. Kdo jí usiluje o život? Na pronásledovatele je nastražena léčka. Když se akce rozběhně, začíná přibývat mrtvých. Pronásledovatel, který je jen nájemným vrahem, je v ní zastřelen. Kdo si ho však najal? Joona s kolegyní Sagou shánějí důkazy k zatčení pachatele, který unesl nového generálního ředitele. Utíká jim čas. Ve chvíli, kdy je povolen zásah, Joona zasahuje. Začíná pro něj boj o přežití.

Po prvním díle Larse Keplera, jsem se na druhý těšila a zároveň i bála. To jsou problémy knižních sérií, kdy se srovnávají díla série mezi sebou a většinou bývá vždy nejlepší první díl. Paganiniho smlouvou však série zatím jen graduje. Něco dalšího, co mi téměř vyrazilo dech. Knížka se nedala odložit už od začátku. Pořád se něco dělo. Autor si se čtenářem neskutečně hraje a napíná ho. Chvilkami jsem se ocitala ve středu dění. Čekala jsem, co se stane. Téměř každý čin byl překvapivý a nečekaný

Paganiniho smlouva si svoje hodnocení určitě zaslouží. Opravdu byla o něco lepší než první díl, Hypnotizér. Ten mi přišel jako takové počáteční seznámení s autory. I po druhém díle této autorské manželské dvojice mám chuť na další a budu se na něj i dost těšit. Teď mě ale čekají i jiné knížky a knižní série.



Jestli chceš vidět co čtu aktuálně - klikni zde. Budu ráda za každé sdílení. :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky